• Facebook Basic Square
  • Facebook Basic Square

© 2017 Sheron Bloch. Proudly created with Wix.com by gal levy 

  • שרון בלוך

יצירת מרחב לעצירה והתבוננות


התרגיל של היום מאפשר להדגים באופן מוחשי את "הרעש " הפנימי שיש לנו , תוך כדי פעילות חוויתית משותפת שבסופה - יצירה מהנה. שימו לב כי הפעילות מתחלקת לשני תרגילים.

התרגיל הראשון - מטרתו יצירת מרחב לעצירה והתבוננות. התרגיל השני - יצירת בקבוק הסערה הפנימית, מטרתו ללמד רגע של נשימה, עצירה והתבוננות על מנת לעשות סדר פנימי.

הספר רקסי וגן המחשבות נכתב מתוך רצון שלי ללמד ילדים על החופש שיש להם לבחור את המחשבות שלהם מתוך הבנה שמחשבות שליליות גורמות להם להרגשה שלילית. בכדי להצליח לעשות זאת עלינו כהורים לעזור להם להתבונן על המחשבות שלהם מהצד, לעזור להם להבין שהם אינם המחשבות שלהם אלא הם ישות גבוהה יותר , הישות אשר מנהלת את הענינים , זו שיכולה לבחור לשנות את המחשבות ולבחור חדשות. בכדי להצליח ולהתבונן על המחשבות המתרוצצות בהם עלינו לתרגל התבוננות. זמן שקט של הקשבה פנימה למחשבות, לרגשות ולתחושות של הגוף.


החומרים הדרושים לפעילות:

  • קערת זכוכית שקופה

  • מים

  • צעצוע קטן וצבעוני

  • אבקת סודה לשתיה

  • אבקת נצנצים צבעוניים - שני צבעים (ניתן לרכוש בכל חנויות מוצרי כתיבה וצעצועים)

  • בקבוק מים מינרלים אשר הורדתם לו את התוויות כך שיהיה שקוף.(גודל לא משנה)

פעילות - חלק ראשון :

מיזגו מים לקערה ובקשו מילדכם להתבונן דרך הקערה בצעצוע שהעמדתם בצידה השני.

שאלו: האם את/ה רואה את הצעצוע?

תאר/י לי אותו (צבע, גודל, צורה וכו)

עכשיו הכניסו לקערה סודה לשתיה ואבקת נצנצים וערבבו היטב

בקשו מילדכם להסתכל שוב דרך המים בקערה ושאלו האם הם רואים את הצעצוע עכשיו?

הסבירו לילדכם שזה מה שקורה להם בפנים כאשר הם מפחדים, דואגים, מתוחים , כועסים וכו.

הרגשות והמחשבות שמתרוצצים ומציפים אותם גורמים להם להיות לא צלולים בדיוק כמו מה שקרה למים. מה שמקשה עליהם לראות בצלילות את מה שקורה סביבם.(ממש כמו שלא ראו את הצעצוע דרך המים)

עכשיו ערבבו את המים עם עוד סודה ונצנצים ובקשו מילדכם לנשום ולהיות בהתבוננות שקטה ולראות מה קורה למים כאשר הסודה והנצנצים ישקעו . בקשו מהם להגיד לכם מתי הם מצליחים שוב לראות את הצעצוע שבצד השני כלומר מתי שוב המים חזרו להיות צלולים.

הסבירו להם שכך בדיוק עובדת התודעה שלנו, גם לעצמנו עלינו לתת כמה דקות כדי להיות צלולים , כדי להיות מסוגלים לבחור לנו מחשבות חיוביות שיתמכו בהרגשה הטובה שלנו.

פעילות חלק שני - יצירת בקבוק הסערה הפנימית :

בקשו מילדכם למלא מים בבקבוק ולהתבונן דרכו על החדר.

לאחר מכן תנו לילדכם שיכניסו בעזרת כפית את הנצנצים (קצת תירגול מוטוריקה עדינה , ולא נורא אם נשפך)(לפחות 4 כפיות)

בקשו שיסגרו את הבקבוק היטב וינערו אותו.

שוב בקשו מהם להתבונן על החדר דרך הבקבוק והזכירו להם שכך גם התודעה שלנו פועלת.

בקשו מילדכם לקפוץ ולהשתולל כשהבקבוק בידיהם ולראות את הסערה המתרחשת בתוכו ואז לעמוד בשקט , לנשום ולהתבונן איך הנצנצים שוקעים והבקבוק נרגע.

שתפו אותם כמה חשוב וכמה כדאי לקחת את הרגעים האלו של הנשימה, העצירה וההתבוננות כדי לעשות סדר פנימי. ממש כמו בבקבוק.

השתמשו בבקבוק הסערה הפנימית ככלי עזר כאשר ילדכם נמצאים בסערה רגשית. תנו להם לנער ולראות את הסערה בבקבוק ואז לנשום כאשר המים נרגעים .

הורידו את 2 התמונות הבאות ושחקו: מצא את ההבדלים בין שתי התמונות :)

לרכישת ספרי השמחה של רקסי לחץ כאן


26 צפיות
0