• Facebook Basic Square
  • Facebook Basic Square

© 2017 Sheron Bloch. Proudly created with Wix.com by gal levy 

  • שרון בלוך

משל המסמרים הגדול


היה היה פעם ילד בעל מזג רע מאד. אביו נתן לו שקית של מסמרים ואמר לו לתקוע מסמר בגדר הגינה בכל פעם שהוא יאבד את סבלנותו או שהוא יריב עם מישהו. ביום הראשון, הוא תקע 37 מסמרים בגדר. בשבועות הבאים , הוא למד לשלוט בעצמו ומספר המסמרים פחת בגדר מיום ליום : הוא גילה שיותר קל לשלוט בעצמו מאשר לתקוע מסמרים.לבסוף, היגיע היום בו הילד לא תקע אף מסמר בגדר. הוא הלך לאביו ואמר לו שבאותו יום הוא לא תקע אף מסמר. אז אביו אמר לו להוציא מסמר מהגדר עבור כל יום שהוא לא איבד את סבלנותו. הימים עברו ולבסוף הילד היה יכול לבשר לאביו כי הוא הסיר את כל המסמרים מהגדר. האב הוביל את בנו לגדר ואמר לו :" בני, התנהגת למופת, אבל תסתכל על כל החורים שיש בגדר. היא לא תהיה אף פעם יותר כמו קודם. כשאתה רב עם משהו ואומר לו משהו רע, אתה משאיר לו פצע כזה. אתה יכול לתקוע סכין באדם ואחר כך להוציא אותו, אבל תמיד יישאר פצע. לא חשוב כמה פעמים תתנצל, הפצע יישאר. פגיעה מילולית מכאיבה בדיוק כמו פגיעה פיזית. חברים הם תכשיטים יקרי ערך, הם גורמים לך לחייך ומעודדים אותך. הם מוכנים להקשיב לך כשאתה זקוק לכך, הם תומכים בך ופותחים בפניך את ליבם. הראה לחבריך כמה אתה אוהב אותם ".

הפעילות שאני מציעה לכם היום הינה פעילות אימונית, פעילות אשר מאפשרת גילוי לצדדים הנראים והבלתי נראים שבכולנו.

מטרת סדרת ספרי השמחה של רקסי היא העלאת המודעות למחשבות שלנו (השיחה הפנימית) ולדרך בה אנו מתקשרים עם הסביבה (שיחה חיצונית).

בכדי ליצור שינוי עלינו לתרגל ולהתאמן.

כך ניצור שמחה בתוכנו ותקשורת חיובית במרחב שלנו.

הפעילות המוצעת היום הינה תרגול אשר ממחיש באופן חוויתי את השפעת השיח השלילי עלינו. ותרגול האפשרות לבחור בצורה מודעת מחשבות חיוביות אשר מאפשרות רגשות חיוביים וחווית מציאות חיובית יותר.

זוהי דרך, דרך חיים בה אנו שמים את השמחה כמטרה אליה אנו שואפים להגיע כהוויה קבועה ויומיומית.

לצערי אצל כולנו מנגנון החשיבה השלילית הינו אוטומטי ובכדי ליצור את המנגנון מחדש עלינו לתרגל חשיבה חיובית כל הזמן ובעצם ליצור חיווט חדש במוח שיהפוך לאט למנגנון חיובי חדש.

הפעילות המוצעת היום מטרתה להמחיש באופן ממשי את חשיבות בחירת המילים שאנו אומרים אחד לשני.

הפעילות ממחישה שמילים שנאמרו אי אפשר לקחת בחזרה ולכן חשוב כל כך לתרגל שיח פנימי חיובי שממנו נובע שיח חיצוני חיובי.

לפני תחילת הפעילות ספרו לילדכם את הסיפור משל המסמרים הגדול ואז עיברו לפעילות עצמה.

הפעילות:

החומרים הדרושים:

  • קערת מים מזכוכית שקופה

  • צלוחית עם מלח

  • כפית

אמרו לילדכם:

קערת המים מייצגת אדם אחר , צלוחית המלח מייצגת אותנו והמלח הוא המילים שאנחנו אומרים.

תוך כדי הפעילות ספרו לילדכם סיפור שקרה לכם בו השתמשתם במילים שעליהן הצטערתם אחר כך. ספרו את הסיפור ותוך כדי כשאתם מספרים על מילים קשות שאמרתם הכניסו את המלח לקערת המים.

לדוגמא - אתמול בעבודה מאוד כעסתי על אחד העובדים , מאחר וכעסתי השתמשתי במילים כמו :עצלן, (הכניסו מלח לקערה) טיפש (עוד מלח) , שקרן, , פחדן וכו.

שתפו את ילדכם שמאחר וחשתם כעס , לא הצלחתם לבחור את המילים המדוייקות ובעצם בחרתם מילים ללא חשיבה וללא בחירה מודעת.

בקשו מילדכם לראות מה קורה עם המלח בתוך המים?

אמרו להם שלאחר השיחה כאשר נרגעתם רציתם לחזור בכם על המילים שנאמרו שאליהם לא התכוונתם.

האם אפשרי להוציא חלק מגרגרי המלח מהקערה?

מאחר שלא ניתן לעשות זאת כדאי להדגיש בפני הילדים את חשיבות תשומת הלב למילים שנאמרות.

חשוב מאוד לחשוב (שיחה פנימית) ולדבר (שיחה חיצונית) במילים חיוביות. חשוב שנפתח את "שריר" החשיבה החיובית ונשאל את עצמנו : האם המילים שאני עומדת לומר יעזרו לאדם שמולי או יפגעו בו? האם המילים שאני עומדת לומר יצרו שמחה או כאב אצל האדם השני?

חשוב לי להוסיף ששאלה זו חשוב מאוד שנשאל גם את עצמנו (ושאתם כהורים תשאלו את ילדכם כאשר הם משתפים אתכם בסיפורי היום שלהם) האם המחשבות האלה יוצרות בתוכם שמחה או כאב? או איך נוכל לגרום למים שאנחנו להיות מלוחים פחות?

הפעם צירפתי לכם סרטון שיחזק את המסר על חשיבותה של תקשורת חיובית

(צפו יחד עם הילדים)

רקסי מדמיין עצמו.... הורידו למחשב והדפיסו


313 צפיות
0