• Facebook Basic Square
  • Facebook Basic Square

© 2017 Sheron Bloch. Proudly created with Wix.com by gal levy 

  • שרון בלוך

איך ניצור מחשבות חיוביות?- חלק 2


כפי שהבטחתי לכם בשבועות הקרובים נתרגל ונלמד יחד על התודעה שלנו ואיך אנחנו יכולים להכיר אותה , ובעיקר להגמיש אותה ולנהל אותה. מטרת התרגילים היא הכרות עם המחשבות, יצירת נפרדות(ככל האפשר) מהמחשבות, יצירת גמישות מחשבתית, תרגול היכולת לבחור מחשבות מחזקות ומעצימות וחיזוק תחושת העוצמה הפנימית והיכולת לשמור על השמחה שלנו. כפי שאתם בוודאי מבינים זוהי דרך , זהו תהליך, תהליך שלדעתי הינו חשוב מאין כמותו , תהליך שחשוב ביותר לגדול בתוכו ולהכירו מהגילאים הצעירים ביותר. כהורים אני חושבת, יש לנו זכות גדולה לתרגל, ללמד ולהדגים לילדנו תהליכי חשיבה חיוביים מאחר ובואו נכיר באמת, עבורם אנחנו מוכנים להתאמץ ולהשתדל יותר מאשר עבור עצמנו. לכן כאשר אנחנו רוצים ללמד ולהדגים לילדנו דפוס חשיבה חיובי עלינו ללמוד אותו בעצמנו:)

מטרת התרגיל שאני מציעה לכם היום היא יצירת אבחנה בין רגעים של שקט / צחוק / דאגה .

כפי שהסברנו בשבוע שעבר אנחנו נמצאים היכן שהמחשבות שלנו נמצאות, כלומר מה שאנחנו חושבים יוצר את חווית המציאות וההרגשה שלנו. בכדי שנוכל להגיע למצב שאנחנו בוחרים מחשבות חיוביות עלינו לפתח את המודעות ואת תשומת הלב למה אנחנו חושבים בכלל.

מטרת התרגיל אם כך היא לחזק את תשומת הלב ולתרגל גמישות של המחשבות.

מאחר ואנו נעסוק היום בדאגה אני מצרפת לכם פעילות יצירה מקסימה בעקבות ספר נהדר שנקרא "לאן הולכות הדאגות בלילה" מאת אנתוני בראון. הסיפור מבוסס על המיתוס של בובות הדאגה אשר מגיע מארצות מרכז אמריקה ומתייחס לאגדה קדומה, בה אדם הסובל מדאגות שמפריעות לו לישון, מקבל בכל לילה בובה קטנה אותה מניחים מתחת לכרית. על פי האגדה, הבובה לוקחת בלילה את הדאגות מהאדם והוא מתעורר בבוקר כשהוא רגוע ונטול דאגות.

בובת דאגה נשמאמ"י , Muñeca quitapena

בובות דאגה נשמאמ"י הן שש "בובות אצבע " קטנות וצבעונית , לכל יום בשבוע בובה ,מיום ראשון עד שישי שלפי המסורת, שמקורה עוד בימי המאיה, כל ילד שמתקשה להירדם בלילה בשל מחשבות על קשיי ההתמודדות , דאגות וכו יכול לשתף ולספר לבובות על הקשיים , על הדאגות וכך מסיר אותן מעליו ויכול לישון טוב ולהתעורר בבוקר נקי מדאגות. את הבובות מניחים מתחת לכרית.

ההמלצה שלי היום בעצם מתחלקת לשני חלקים , התרגול המחשבתי ופעילות יצירה של בובות הדאגה.

אני ממליצה לכם ללכת לספריה , ולהשאיל את הספר המקסים של אנתוני בראון , הקראת הסיפור תשלים את הפעילות ותחזק אותה.

התרגיל:

עיצמו עיניים ונשמו יחד עם ילדכם 3 נשימות עמוקות.

הנחו אותם להניח ידיים על הבטן ולהרגיש איך הריאות והבטן מתמלאות באויר ומתרוקנות ממנו.

בקשו מילדכם במשך חצי דקה להתמקד במחשבות מדאיגות, לחשוב על מה שמפחיד אותם, מדאיג אותם, מלחיץ אותם , מכעיס אותם . להיות במשך חצי דקה בדאגה.

לאחר חצי דקה לעצור.

השלב השני הוא להיות חצי דקה בצחוק. הנחו את ילדכם (וכדאי מאוד שתבצעו גם בעצמכם כך תתמכו בילדכם בביצוע התרגיל)

צחקו בקול רם במשך חצי דקה. אין צורך בהנחיה לגבי המחשבות, עצם הצחוק , גם אם הוא מעושה ומדומה יוצר הפרשת סרטונין ואנדורפינים במוח שמייצרים מיידית הפוגה.

אחרי חצי דקה לעצור.

השלב השלישי בתרגיל הוא להיות חצי דקה בשקט . להקשיב ולהיות בתשומת לב לקולות שבחוץ ולנשימות שבפנים.

אחרי חצי דקה לעצור.

התרגיל הזה הינו קטן , קצר ומאוד חזק.

הוא מאפשר לילדים להרגיש את ההבדל שנוצר בגוף ובהרגשה מכך שתשומת הלב שלנו מופנית באופן יזום כל פעם למשהו אחר.

שאלו את ילדכם מה חשבו : בשלב הדאגה, בשלב הצחוק ובשלב השקט.

שאלו את ילדכם מה חשו בגוף :בשלב הדאגה, בשלב הצחוק ובשלב השקט.

שאלו את ילדכם מה הרגישו: בשלב הדאגה , בשלב הצחוק ובשלב השקט.

ניתן וכדאי לתרגל את התרגיל כמה שיותר כמובן.

מעולה לנסיעות :)

מאחלת בהצלחה

וילאה בואו נלוש את מחשבותינו שיהיו רכות, גמישות ובעיקר חיוביות.

מוזמנים ומוזמנות להגיב או לשאול שאלות ממש כאן למטה.

פעילות היצירה מצורפת לכם בסרטון , שלב אחר שלב.

הדאגה אינה מונעת את סבל המחר, אך היא גוזלת את הנאת היום. ~ ליאו בוסקאליה

רקסי מודאג... איך יתמודד עם הפחד מכישלון?

הורידו למחשב והדפיסו

#דאגות #חשיבהחיובית #אימוןילדים #חינוך #הדרכתהורים #שמחהכדרךלחיים #שרוןבלוך

171 צפיות
0