מילים של שמחה - הבלוג שלי

התמודדות עם קושי

January 26, 2017

מטרת התרגיל - קבלת בעיות וקשיים ללא תלונות, ללא התמרמרות , מתוך הבנה שכאשר אנחנו מתמרמרים ומתלוננים גודל הבעיה גדל. ללמוד שבעיות וקשיים הינם אתגרים אשר מצמיחים אותנו .

כאשר אנחנו מתרגלים ומתאמנים על גישה של שמחה בחיינו ובחיי ילדנו עלינו לזרוע גישה חיובית לגבי קשיים ובעיות שאנו נתקלים בהם בחיי היומיום של כולנו.

כאשר אני אומרת לזרוע זרע של גישה חיובית , אני מתכוונת באמת להצליח ולהתבונן על כל קושי  או בעיה כעל אתגר, כעל חידה שמחפשים לה פתרון.

עלינו לפתח אצל ילדנו את היכולת להתמודד עם קשיים ובעיות מאחר והם חלק בלתי נפרד מהחיים.

בסדרת ספרי השמחה של רקסי , אימו של רקסי מפנה אותו תמיד לחפש פתרון להרגשותיו הרעות. היא מפנה אותו בחזרה אל עצמו, ובצורה כזו עוזרת לו לפתח גישה של יוצר מציאות ולא ליפול לגישה של קורבן אשר המציאות מנהלת.

בספר רקסי וגן המחשבות הוא לומד על היכולת לבחור מחשבות חיוביות ולא להאמין למחשבות שליליות אוטומטיות. בספר רקסי יוצא לטיול היא מלמדת אותו את כלי אמירת התודה. בספר רקסי ובית 1000 המראת היא מלמדת אותו על השפעת ההוויה שלו על הסביבה. בספר רקסי וגבעת האומץ היא מלמדת אותו להתחבר למשאבים פנימיים כדי להתמודד עם פחד. בספר החברים של רקסי היא מלמדת אותו לבחון ולבחור את ערכי החברות שבתוכו ולפעול מתוכם עם חבריו.

 

ההבנה שבעיות וקשיים הם רק "משקולות" בחדר הכושר של החיים , ההבנה שבעזרת קשיים ובעיות אנו צומחים , שהחיים מלאי "משקולות" שכאלה ושיש ביכולתנו להתייחס אליהם בצורה מיטבית וחיובית היא משנת חיים ובעיקר מאפשרת להתמודד עם האתגר העומד מולנו ולא עם ההתמרמרות והתסכול המלווה אותנו ואשר גורם לאותה בעיה להראות ולהרגיש כפולה וכבדה יותר.

 

בואו ננסה להמחיש לילדנו את השפעת הגישה שלהם על קשיים ובעיות ואיך בעזרת שינוי בגישה אנו יכולים לשפר את ההתמודדות שלנו ושלהם עם קשיים.

 

החומרים הדרושים:

  • תפוח אדמה

  • סכין

  • קרש חיתוך.

 

הפעילות:

 

הסבירו לילדים שתפוח האדמה מייצג בעיה או קושי שהם נתקלים בו. הסבירו שיש לכם שיטה להקטין כל בעיה או קושי לחצי.

בקשו מילדכם להניח את תפוח האדמה על הקרש ולהציג בעיה כלשהיא שיש להם ( החבר לא משחק איתי בגן, לא נבחרתי ל...... , נעלבתי מחברה וכו)

לפני שאתם ממשיכים שאלו אותם אם להם יש רעיון להקטין את הבעיה?

ואז ספרו להם שיש שיטה להקטין בעיה לחצי מגודלה על ידי הסרת ההתנגדות לבעיה.

הסבירו שההתנגדות לקיומה של אותה בעיה יוצרת כעס, רוגז , הרגשה של קורבן ומסכנות.

אם נצליח להסיר את ההתנגדות ונקבל את הבעיה כאתגר אשר מצמיח אותנו , יהיה לנו קל יותר להתמודד וקל יותר למצוא פתרון.

קחו את תפוח האדמה – הבעיה וחצו אותו לשניים. ספרו לילדכם שמחצית אחת היא הגישה שלהם , הדרך בה הם מתיחסים לבעיה ורק המחצית השניה היא הבעיה עצמה.

שאלו אותם –

האם אתם מסכימים להפרד מההתנגדות לבעיה?

האם אתם מסכימים להתבונן עליה ולחפש פתרון? לחפש צמיחה?

אמרו להם:

"כאשר אנחנו מסכימים לוותר על רגשות הכעס והאכזבה ומבינים שכל בעיה מלמדת אותנו , לא רק הבעיה תראה קטנה יותר אלא הצלחתם לשחרר מאגר אנרגיה וכוח פנימי שיאפשר מציאת פתרון מהיר.

חיזרו על התהליך עם תפוח האדמה ואחכ בדמיון בכל פעם שילדכם מתוסכל בעקבות אתגר.

זהו תרגיל עוצמתי וחשוב מאין כמותו המאפשר תרגול משמעותי בדרך אל השמחה

בהצלחה!  שרון

 

הורידו את התמונה למחשב, הדפיסו , צבעו וצבעו את רקסי והחברים שלו :)

 

מזמינה אתכם לקחת 7 דקות ולצפות בהרצאה של רון גוטמן על חיוכים. אז בהנאה ובחיוכים

שרון.  

קישור להרצאה של רון גוטמן-  https://www.youtube.com/watch?v=U9cGdRNMdQQ

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

פורסם לאחרונה