מילים של שמחה - הבלוג שלי

איך ניצור מחשבות חיוביות?

May 3, 2017

 

מטרתה של סדרת ספרי השמחה של רקסי היא הכרות עם ניהול התודעה האנושית כבר מהגיל הרך. 

ניהול התודעה... מילים גבוהות אשר הכוונה שלי בהן היא פשוטה. הרעיון הוא לגדל את ילדנו תוך כדי הכרות עם המערכת הפנימית שמנהלת את חיינו - המחשבות שלנו. 

בשבועות הקרובים הפינה של אמא של רקסי תציג בפניכם מידי שבוע תרגיל שכדאי שתתרגלו עם ילדכם. כל התרגילים נועדו להכרות עם השיחה הפנימית- המחשבות , יצירת גמישות מחשבתית , לימוד איך מפסיקים מחשבות, בוחרים מחשבות מעצימות וכו. 

בואו נכיר קצת יחד את העולם הפנימי החשוב הזה - עולם המחשבות.

מחשבה- פירוש של העולם ואיך העולם מגיב אלינו. כלומר המחשבה היא האינטרפטציה- הפרשנות שלנו על החוויות המתרחשות סביבנו. 

המחשבה היא המילים שמתרחשות בתוכנו. אנחנו תמיד מאמינים למחשבות שלנו והן נתפסות לנו כמציאות.

לדוגמא- המורה כעסה עלי בכיתה - המחשבה - אם המורה כעסה עלי בכיתה היא שונאת אותי/ אם המורה כעסה עלי בכיתה אני תלמידה לא טובה.

לכולנו יש מחשבות אוטומטיות ומחשבות מכוונות , לצערי הוכח במחקרים רבים שרוב המחשבות האוטומטיות שלנו הן שליליות נגד עצמנו ונגד העולם ולכן עלינו לתרגל וללמוד להגדיל את המחשבות המכוונות שלנו . מחשבות שאנו בוחרים וחושבים מתוך כוונה.

מה שחשוב שנלמד בעצמנו ועוד יותר שנלמד את ילדנו הוא:

1. לפתח ערנות למחשבות שלנו ולהתבונן בהן.

2. המחשבות שלנו הן מילים שעולות בנו ואנו לא חייבים להאמין להן.

3. אפשר לעצור מחשבות (אני לא חייבת לחשוב מחשבה אשר מייצרת לי הרגשה לא טובה)

4. להתחיל ולזרוע מחשבות טובות מכוונות. 

 

מטרת התרגיל הראשון בסדרת התרגילים על המחשבות היא פיתוח הערנות למחשבות והתבוננות בהן תוך כדי יצירת הבנה שהמחשבות שלנו הן סוג של "כלא" שעלינו לפרוץ. 

התרגיל:

השלב הראשון בתרגיל הוא הכרות עם פתגם של רבי נחמן שאומר:

"אתה נמצא היכן שמחשבותיך נמצאות"

תחשוב על שוקולד- תהיה בשוקולד

תחשוב על שיעורי בית בחשבון- תהיה בשיעור הבית

תחשוב על הפחד מללכת לישון אצל חברה- תהיי בתחושת הפחד. 

הדגימו לילדכם את החשיבות לקחת אחריות שהמחשבות שלהם יהיו היכן שהם רוצים להיות. 

ניתן לעשות את התרגיל או באופן ספונטני עם תכנים שהילדים מעלים ומשתפים או באופן יזום עם ההנחיה שבהמשך.

( אני מאוד ממליצה לכם להתחיל באופן יזום ולתרגל כל פעם שילדכם משתפים במחשבות שליליות)

אם ילדכם כבר בביהס ויודעים לכתוב בקשו מהם לכתוב בכמה משפטים את מה שהם אומרים לעצמם, אם אינם מעונינים לכתוב , כיתבו עבורם.

שאלו את ילדכם:

מהם הדברים שקשים לך עם עצמך?

אני כועס/ת על עצמי.....

אני מתבאסת מהחברות שלי כש....

מתי רע לך בביהס?

איך את מרגישה כשהחברה אמרה לך.....

אמרו להם- 

אלו המחשבות שלכם בנושא, זה הסיפור שאתם מספרים לעצמכם . האם אתם מאמינים לסיפור הזה? כן!

עכשיו מתחיל התרגיל עצמו:)

עכשיו הקריאו לילדכם את הסיפור(המחשבות שלהם) 

פעם ראשונה הקריאו בקול רגיל

פעם שניה הקריאו במבטא (לא משנה באיזה מבטא העיקר ליצור שינוי)

פעם שלישית עם קיטועים - כל מילה שלישית הגידו בום טרח . לדוגמא : בביהס הכי קשה /בום טרח/ לי כשאני לא /בום טרח/ יודעת עם מי /בום טרח/ לשחק בהפסקות.  וכו

פעם רביעית הקריאו עם קיטועים עם מילה של אוכל . לדוגמא: היום בגן יוסי /שוקולד/ אמר לי שהוא/שוקולד לא יהיה חבר /שוקולד/ שלי אם אני לא /שוקולד /אתן לו להיות/שוקולד/ ראשון. וכו

פעם חמישית לקרוא הפוך- מהסוף להתחלה. 

מטרת התרגיל יצירת מרחק בין ילדכם לבין מחשבותיהם. כאשר נוצר מרחק , במיוחד מרחק של צחוק והומור , נוצר מרווח רגשי ונוצרת גמישות מחשבתית.

חשוב ומומלץ , כפי שכתבתי קודם, לתרגל זאת עם כל שיתוף של ילדכם על חוויות שהתרחשו שהפרשנות/ המחשבות שלהם שליליות לגביהם. 

מאחלת בהצלחה 

וילאה בואו נלוש את מחשבותינו שיהיו רכות, גמישות ובעיקר חיוביות.

מוזמנים ומוזמנות להגיב או לשאול שאלות ממש כאן למטה.

 

 

 

 

צירפתי לכם הרצאה מרתקת ומתורגמת של לואיז היי אשר היתה מחלוצות תחום החשיבה החיובית.

   ההרצאה תעשיר את הידע שלכם ותאפשר לכם להעמיק עוד קצת בנושא חשוב זה.   

 

איך מחשבות יוצרות מציאות? - לואיז היי

"שנה את הלך מחשבתך, והרי שינית את עולמך" – נורמן וינסנט פ

 

איזה מחשבות טובות רקסי חושב?

הורידו למחשב והדפיסו